enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,2690
EURO
53,5644
ALTIN
6.277,08
BIST
13.938,48
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
21°C
İstanbul
21°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Parçalı Bulutlu
25°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
28°C
Salı Az Bulutlu
29°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
28°C

Üç ay vegan beslenme ‘kilo verdiriyor, diyabetlilerde kan şekerini düşürüyor’

Danimarka’da yapılan bir araştırmaya göre vegan beslenmek, fazla kiloluların kilo vermesine ve Tip 2 diyabet hastalarının kan şekeri düzeylerini …

Üç ay vegan beslenme ‘kilo verdiriyor, diyabetlilerde kan şekerini düşürüyor’
08.05.2022 12:09
59
A+
A-

Danimarka’da yapılan bir araştırmaya göre vegan beslenmek, fazla kiloluların kilo vermesine ve Tip 2 diyabet hastalarının kan şekeri düzeylerini düşürmesine yardımcı oluyor.

Çeşitli çalışmalardan alınan sonuçların tahliline göre üç ay vegan beslenmek, olağan beslenmeye kıyasla ortalama 4,1 kilo verilmesini sağlıyor, ayrıyeten kan şekeri düzeylerini düşürüyor. Tansiyon, kolestrol ve bir tip yağ olan trigliserit düzeylerine ise pek bir tesiri olmuyor.

Bilgiler, beden kitle endeksi 25’in üzerinde olan fazla kilolu yahut Tip 2 diyabeti olan 796 kişi arasında yapılan denemelerden alındı. Sonuçlar da, Avrupa Obezite Kongresi’ne sunuldu.

Kopenhag’taki Steno Diyabet Merkezi’nden, araştırma ekibinin lideri Anne-Ditte Termassen “Bu kapsamlı değerlendirme, en az 12 haftalık vegan beslenmenin klinik açıdan manalı derecede kilo verdirebileceğini ve kan şekeri düzeylerini düzeltebileceğini, makul bir derecede bir netlikle gösteren elimizdeki en iyi kanıt” dedi.

Guardian gazetesine konuşan Termassen ayrıyeten, “Vegan beslenme, büyük kasımlı daha düşük kalori alımını, daha az yağ içeriğini ve lifli besinleri beraberinde getirdiğinden kilo vermeyi sağlıyor” dedi.

‘Kadınlar pandemide daha çok kilo aldı’

Maastricht’teki konferansa sunulan bir diğer çalışmada da Covid-19 pandemisinin ilk yılında bayanların, erkeklerden daha fazla kilo almaya eğilimli olduğu tespit edildi. Bu ortada, her iki cinsiyette de 45 yaşın altındakiler, daha büyük yaş kümelerine göre kilo almaya daha fazla meyilli.

İngiltere’deki yaklaşık 1 milyon yetişkinin datalarıyla hazırlanan çalışmada Mart 2020 ve takip eden bir yıldaki beden kitle endekslerine bakıldı.

Leicester Üniversitesi’nden Prof. Thomas Lates “Kapanmanın tesirlerini geriye çevirmek için bir şeyler yapılmadığı takdirde, daha genç yaşlardaki erkek ve bayanlarda orta derecede kilo alınması bile önümüzdeki yılarda daha çok diyabet, kalp hastalığı, kanser ve obezite ilişkili diğer önemli hastalıkları beraberinde getirebilir” ikazında bulundu.

Zerzevat yiyen çocuğa ödül

Konferanstaki bir öteki çalışmaya göre de, denemeleleri halinde ödül verilirse küçük çocukların daha çok zerzevat yedikleri belli oldu. Üç aylık araştırma programında Hollanda’nın Limburg kentindeki yuvalara bir ila dört yaşındaki çocuklar incelendi. Çalışmada çocuklara ödül olarak çıkartma yahut küçük oyuncak taçlar vermenin, sağlıklı yiyecekleri daha çok sevmelerini sağladığı tespit edildi.

Çalışmayı yürüten Maastricht Üniversitesi’nden Britt van Belkom, verilecek ürünün çeşidinin çok çok önemli olduğunu söyledi ve “Eğlenceli olmalı ama yiyecek olmamalı” dedi.

ETİKETLER: ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.